Goda vänner

..ska man värna om.

Det hela började vid lunch i fredag.
Jag fick ett kryptiskt sms från en vän.
"Janni! Du har ett uppdrag. Då du kommer hem, gå då på er baksida. Gå till kärleksgungan. Väggen in mot garaget hänger en svart spade. Nedanför ligger en orangeväska. Jag vill att du vårdar innehållet varsamt, harmoniskt o med mkt kärlek. OK? Sms mig OK, så jag vet att du läst detta. Som sagt, varsamt. Kramen"

??? Blev man nyfiken eller?
Låt oss säga att det var svårt att fokusera på jobbet resten av den eftermiddagen. Självklart sms:ade jag OK att jag hade förstått budskapet och sedan sms:ade jag en massa frågor för att få några ledtrådar.
Men tyvärr det gick inte. Jag fick bara en massa retfulla svar tillbaka som än var mer kryptiska än den första.

Med så mycket tålamod som jag kunde uppbringa försökte jag avsluta dagen med lite värdighet och skyndade hem efter en hård arbetsdag.

Jag ville liksom dra ut på lidande, matyr som jag är, så jag gick först in till katterna och hälsade på de för att sedan långsamt och kontrollerande lunka ut på baksidan. Visst där låg en orange väska. Jag tog upp den med tanke på att riva upp innehållet, men sansade mig och lunkade tillbaka in i huset. Väl därinne så drog jag försiktig upp blixtlåset för att upptäka att det var en kylbag. Inne i kylbagen låg en grön systempåse med kallt innehåll. I påsen låg sedan en blå kylklamp och en metallburk.

Hur många gissningar som jag frenetiskt lät snurra runt i huvudet kan jag inte ens räkna till... och jag kan räkna långt.

I burken låg något som jag först kastade mig över, fastän jag hade lovat att vårda det varsamt. Men det var lite svårt att efter den psykiskt påfrestande och utdragna pinna som jag hade utsått under dagen att kontrollera mig mer, så det som det gick. Jag hann i alla fall ta en bild innan det tog slut.



Mums , mums mums filibaba!



Kommentarer
Postat av: Wera

Fniss..... ;) Jag hade gööör skoj !!! Kramen

2010-08-08 @ 15:31:18
Postat av: Ida

Ih hvor ser de gode ud håber de smakte dig

2010-08-08 @ 23:23:35
Postat av: Magnus

Vaa !!! Varför har inte jag fått några...

2010-08-12 @ 23:28:30
Postat av: Wera

Va ?? Hann du inte vara med Magnus !!! Hm....

2010-08-13 @ 17:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0