Matfesten

Ikväll var vi på matfesten.

Runt, runt springer man för att inte missa nått.
Tänk om något gott går mig förbi.

Tackolov för smakportionerna.

Började på Coasters med en het räk- och skaldjursgryta med saffrans aioli. Gott!
sedan fortsatte vi mot Medlefors och deras sallad med grillad basilikabröd. Jag tog kycklingen med balsamicsås och Magnus tog räkorna. Min Kyckling var riktigt god. Magnus tyckte så där.
Huvudrätten köpte jag ett laxknyte bestående av rökt lax med färskar potatis och västerbottensostsås. Riktigt mumsigt och väldigt mycket mat. Magnus tog BBQ sparreribs med grillad potatis å coleslaw. Sådär...



Till efterrätt tog jag Tyska kockens vaniljpannacota med apelsinmarinerad hallonkomplott.
Smakade även på Nordic Delis svampsoppa.
Till kaffet återgick vi till Medlefors för deras chokladkaka med nougat och daim (mumsfillibaba) samt småkakor bakade med smör och kärlek.

En hel måltid med andra ord.

En nöjd, mätt och belåten matfestbesökare.

 


Kommentarer
Postat av: Wera

Tur man ätit redan...fasen vad gott ni har stoppat i er. :) Vi fega ur pga regn. Vi e ju så sööööta. ;)

2010-08-29 @ 12:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0