Frikväll

Har varit på stan fram till 21 och shoppat lite grann...

Kom dit vid fem-tiden och snubblade över mina röda stövlar. Förra året köpte jag de faktiskt men ett par storlekar för stora i tron att jag kunde fylla ut de med tjocksock. Det gick tyvärr inte och jag fick åka tillbaka med dem.  :o(

I år fanns de i min storlek :o)  och gissa om jag höll hårt fast i de innan jag kom fram till kassan.
De är äntligen mina!!



Möte sedan upp med M på Clas Ohlsson (vart annars). Försökte att dra honom igenom butiken snabbt, men de hade ju möblerat om sen jag var där sist och vi fastnade hela tiden på nya ställen. Ibland fick jag bestämt gå och hämta honom för han hade gått tillbaka till ett "spännande" ställe.
Nåja, jag fick ju shoppat lite där oxå. Hittade ett par coola led lampor som jag inte riktigt vet vart jag ska ha de än. Köpte vårt husnummer så att folk vet vilket hus vi bor. Även nya "glödlampor" hamnade i påsen.

  

Idag så släpptes Civilization V, så snabbt in förbi Game och köpte det sista exemplaret som inte var förbeställt. Här kommer att spelas i helgen.

Åkte sedan upp till Twillfit vart jag köpte ett vitt linne och nya strumpbyxor. Runt hörnan om Twillfit smet jag in på Fannys och kom ut med en ny blus.

  

Sedan var vi tvungna att titta förbi bilen för att lasta av lite stuff.

In på Vintergatan och förbi Önska, som tyvärr ska läggas ner. Köpte 2 nya vinglas för att komplettera till de vi redan har och 12 helt nya highballglas, självklart Rosendahls Grand Cru. Ny önskar jag mig snaps glassen.

  

M fick återigen göra en vända till bilen med jag gick ner på KappAhl vart jag köpte lite kläder.



Få se om jag någonsin kommer att använda de? Hoppas att jag är modig nog.

Var förbi optikern för att köpa nya tvättlappar och började titta på bågar. Jag hittade ett par riktigt snygga från deras nya serie. Även om de hade 20 % rabatt för kvällen så köpte jag de inte.
Det vet ni som känner mig. Jag måste först runt till alla optiker och prova och känna på andra bågar innan jag kan bestämma mig.



Nästa anhalt var LjusExperten. För några år sedan satte vi upp spotlights ovan diskbänken på enas sidan i köket och nu vill vi ha samma på andra sidan också. Visst, vi fick vad vi gick dit för, men vi kom även ut med 2 nya hallampor. Snyggt spontanköp om jag få säga det själv.

Nu var klockan tio i nio på kvällen, men jag hann med en butik till. In på Buketten och köpte vita lökar som jag ska plantera ut under björken på framsidan i helgen… eller nått.



På vägen hem fick MAX besök och vi åt Italien meny.

Vi var hemma tio i tio.

Vi snackar seriöst shopping här.


Kommentarer
Postat av: Wera

Här har det shoppats loss minsann :) Mkt snygga kläder,något av dem vill jag se på ikväll !! ( lör ) Lampan var fin ! Jaha, så nu har du äntligen dina pjux !!

2010-09-25 @ 09:49:21
Postat av: Kina

Inte illa pinkat!! Du borde nog bli min Personal shopper!!

2010-10-03 @ 20:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0