I flygets tecken

Jag har varit i Skåne ett par dagar.

Jag flög ner på onsdagen på eurobonuspoäng som skulle gå ut i nov. Billigt å bra även om jag fick vänta på Arlanda i 3 timmar. De förbrukade jag genom att läsa Ann Rosmans "Själakistan".

Anledningen till att åka ner till Skåne vara att förbruka mitt presentkort då jag fyllde år som jag fick av min familj. Jag skulle hoppa tandem! Så i lördags samlades familjen för att se mig göra mitt hopp. Jag är förvånad över hur lugn jag var hela processen genom. Jag hade bestämt mig för att inte stressa upp mig utan bara låta händelse få utspela sig minut för minut. 

Jag hade en rolig instruktör, Niclas, vilket självklart underlättade. En massa väntetid då de var försenade borde ha ökat stressen, men Nej icke. En del instruktioner förre hoppet, sedan upp i ett litet plan tillsammans med andra hoppare och min filmkille. Yes, jag ville ha hoppet filmat. (Ni kommer att få se den senare, måste vänta i 2 veckor innan jag får DVD:n). Det var endast då jag hängde utanför planet precis innan själva hoppet som jag tänkte "oh, shit!" Synd bara att det fria fallet inte varade längre innan fallskärmen löste ut. Vädret var suveränt och vyn makalös. En någorlunda elegant landning. Jag föll inte på näsan. Jag vill bara upp igen. Synd att det kostade så mycket och att man inte kan hoppa i regionen. Jag vill upp igen!
Kul som attans var det i alla fall och rekommenderar det för alla med lite skinn på näsan.

Dagen efter så hängde jag å M med lillasyster, som nu är helt färdigutbildad pilot, på en flygrunda över Malmö och Skanör-Falsterbo. En del lek med fritt fall där oxå. M blev tydligen lite åksjuk?!

Jag har haft några riktigt trevliga dagar nere i Skåne. 
Tack till alla som har varit gästfrivänliga och låtit oss bo både här och där. Vi har båda njutit av både god mat och gott sällskap.

Bilder kommer senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0