Skottdagen

Jag är en modern tjej med traditionella värderingar, men nu kunde jag inte vänta längre.

Jag "friade" till Magnus idag den 29 februari 2012.
Jag gick ner på knä och undrade om han ville gifta sig med mig, sedan citerade jeg ett stycke från Nils Ferlins Folkviseton:

Kärleken kommer, kärleken går
ingen kan tyda dess lagar.
Med dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Jag hade tänkt att fråga om han vill skapa ett nytt kapitel i livets bok tillsammans med mig, men kom mig inte för att säga det (Hade förberett på ett litet bit post-it lapp)(Ja, jag vet att innerst inne är jag en romatiskt liten tjej.)

...å så håll jag andan...


Jag vet att vi är förlovade och har varit det i många år nu, så han fick ingen ring utan jag hade graverat in texten "VILL DU GIFTA DIG MED MIG" på en ID-bricka som nu hänger kring halsen på honom.
... han sa ja!

...så nu är det bara att planera vigsel. Vi är ganska överens om att det inte blir kyrkligt. Kanske en resa till Las Vegas med Spock som vigselförrättare eller Kaptenen på Hurtigruten eller ... Vi ska bestämma datum för vigsel och få se vart vi hamnar.

Sedan är det frågan om fest! Ska vi ha någon och vart isåfall? De flesta av våra vänner är här uppe och min familj är därnere. Det blir nog en lättare tillställning, mer av ett grillparty än en bröllopsfest...fast man vet aldrig.

Förmodligen blir vigseln och festen två seperata händelser. Vi få se vad som händer!


Kommentarer
Postat av: mor-far

IH måste bare skrive her og berette hvor glade vi er på jeres vegne det var ikke et minut forsent :)stort tilykke

2012-03-02 @ 18:51:42
Postat av: Anonym

IH måste bare skrive her og berette hvor glade vi er på jeres vegne det var ikke et minut fortidligt :)stort tilykke

2012-03-02 @ 18:52:38
Postat av: Anonym

2012-03-02 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0