1:a Grässklippning 2012

Idag när vi kom hem så hörde vi en massa gräsklippare jobba på runt om i kvarteret. Visserligen tycker jag att det är lite för tidigt att klippa grässet nu, men de har lovat regn i helgen, så jag drog fram vår kära trogna  gräsklippare så att det ser vårdat ut till nästa vecka.

Tog det lugnt och kollade igenom filter, tändstift och olja innan jag fyllde på lite bensin. Förra året ville den inte starta som den brukar göra så jag ville att den skulle vakna till lite innan. Och hör och häpna ... den startade på första försöket!

Nu är det klippt, fast på väldigt hög nivå, jag hoppas att det tar sig lite till så att jag kan klippa en gång till innan den 6 juni.  ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0