New York 2013

Min syster Pia och hennes man Dave skulle åke till New York i mitten av april och jag och Magnus hakade på.

Vi landade på Newark på lördagen och fick vänta ett par timmar på P&D innan de kom från Köpenhamn. Sedan fick vi vänta några timmar på att komma åt lägenheten. Inget fel på lägenheten eller dess läge, men mycket kunde önskas mer av förmedlingen.

På söndagen började vi dagen med en runda på loppisen - Hells Kitchen Flea Market innan vi gick till Rockefeller Center och åkte hissen upp till utkiksplatsen "Top of the Rock".  Vi stannade till och åt lunch vid Grand Central Terminal. Sedan gick vi till åter till lägenheten för att gå till Madison Square Garden för att se New York Knicks vinna mot Indiana Pacers. Tänk att man kan få ta Margeritas med in i hallen... vilket gav ett förväntat resultat... P&J salongsberusad...

Måndagen började med en frukost på IHOP (Internationell House of Pancakes), Chocolate Chocolate Chip Pancakes. Jo, man kan faktiskt tycka att det blir för mycket (!). Efter den maffiga frukost så gick vi förbi Magnolian Bakery och köpte varsin kaka. En besvikelse! Upp på The High Line för att vandra till Chelsea Market. En del köksutrustning införskaffades samt dagens lunch som vi sedan åt på State Island färjan tillsammans med frihetsgudinnan. Efter det, förbi Wall Street för att sedan försöka få tag på en taxi som skulle ta oss över Brooklyn Bridge till det bokade ölprovningen på Brooklyn Brewery. Snacka om stark öl... vilket gav ett förväntat resultat igen. P&J salongsberusad...

Tisdagen var det taxi upp till Central Park, med karusellåkning, besök på Zoo och glass på parkbänk med live underhållning av väldigt duktig saxofonmusiker. Shopping på Creat & Barrell, GAP och Lindt. Nu med ömmade fötterna hos oss allihopa, så vi stannade till på Ellen Stardust Diner. Några drinkar i baren för att vila fötterna och ännu mer musikunderhållning av de sjungande servitörerna. På vägen tillbaka till lägenheten så köpte vi biljetter till musikalen Annie. En snabb middag på Chevys med GIGANT-margerita. Låt oss säga att det var svårt att hålla fokus på vad som hände på scenen inne i den mörka salongen...

Onsdagen var den stora SHOPPING-dagen.. Vi hann med Footlocker, Old Navy – Inga skor, men en kjol, en topp och 2 jackor. På Macy´s hittade jag ett par jeans från nån snubbe som heter Michael Korss, och 2 toppar. På kvällen var det sedan ett besök på Best Bye och sedan middag på Outback, en av Magnus favorit restauranger.

Torsdagen var det dags att packa ned allt och jag hade mycket mer utrymme i resväskan än vad jag hade önskat, så en snabb visit för att hitta nya träningsskor. Hittar ett par som satt bra på City Sports även om färgen på skorna gör att man lär synas i spåret...

Tack till min syster Pia och hennes man Dave för att ni möjliggjorde denna resa. Tack!