Weekendresa till Malmö

I slutet av september tog jag en snabb weekendresa ner till Skåne. En riktigt trevlig och batteriladdanden helg.
 
Jag hade fått en inbjuden till min guddotters babyshower i Malmö den 28 september, så jag tog tillfället i akt och överraskade på babyshowern. Endast mina syskon visste om att jag skulle komma ner.
Jag fick träffa hela släkten och lite till. Alla systerbarnens respektive och deras familjer, deras husdjur. Jag hann t om med lite shopping, även om huvudet var lite trött efter alla bubbel kvällen innan.
 
Landade på Sturup halv sex på kvällen till ett underbart skånskt höstväder, (efter att ha lämnat Skellefteås massiva regnoväder).
 
Tog en kort höstpromenad efter att ha varit på lördagsevenemang inne i Skurups centrum. Alldeles ljuvligt!
 
Till de blivande föräldrarna hade vi med oss en korg med bra-att-ha grejer. tex blöjor, wipers, nappar, napphållare, babytops, babynagelkit + lite till samt ett fårskinn.
 
De blivande föräldrarna

Den blivande mormodern och babyshowerarrangör
 
Scoreboard över vad gästerna gissade för vikt, längd och förslag på namn. 
 
Jag hade sällskap i övernattningskvarteren. Han var stor som en femma om inte större. När jag skulle packa för hemresan hade han flyttat in i min resväska, tyvärr (?) fick han inte följa med hem.
 
Jag hade annat som var viktigare att packa ner i mitt handbagage;
 
   
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0