Baka, Baka, Grön Kaka

Hör och häpna...

Jag har bakat.

För er som inte känner mig så bra, så är det en händelse som händer med år emellan.

Jag bakade Grön kaka. Det är typ en sockerkaka som jag är uppväxt med. Jag hade ett gammalt recept där måtten bestod av "kopp" istället för dl och var ingredienserna fanns med, men inte med hur mycket. Och varför stod det inte att man skulle smöra plåten innan man häller på smeten?? Tur att jag tog teflonpannan!



Jag tog med mig kaka till jobb och vad jag har hört så har alla överlevt , även om det gick rykten om arsenik...


Kommentarer
Postat av: Pia

Mmmmm, vad gott det ser ut. Var ju hur länge sen som helst sen jag åt den kakan :-) Kanske man skulle leta fram receptet igen.........!

2010-05-04 @ 14:13:59
Postat av: sanne

man kanske rent av skulle kunna få receptet ;)

2010-05-11 @ 12:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0