Nolia

Årets Nolia var i Piteå så jag och Magnus tog oss upp, även om vi var bägge trötta efter gårdagens kortspel hemma hos svågern. Vi kom iväg lite senare än planerat. Vid halv ett var vi i Piteå och åkte sedan vid sex-tiden. Årets Nolia var klent. Det var klent med utställare och klent med folk. Visst en fördel var att man kom till överallt och kunde se samt att det inte var trångt, men när man är på Sveriges största mässa så ska det vara lite trångt. Det hör liksom till.



En av anledningarna att åke till Nolia är att köpa en ny mugg. Ni som har varit hemma hos oss vet vad jag menar. De blåa muggarna med text på. Jag hade kommit på en så bra för året. Han var inte där!!! BESVIKEN!

Nå jag kom hem med, precis som det bör, strumpor. Nya tjock termostrumpor med ull. Jag köpte även ett par vinter stövlar, så nu får vi hoppas att mitt sökande efter stövlar upphör och att jag har hittat rätt. Om inte så får väl Magnus ärva dessa oxå.
Vi köpte även en Wrapmaster 800. En grunka som hanterar plastfolie. Det var helt enkelt en duktig försäljare och plastfolien tog slut i veckan som varit så det passade liksom. Få se om det var ett så fantastiskt köp.


   

Sedan fyndade jag till min kockums-samling

En tvålkopphållare som passar fint med pottan, tvättfatet och vattenkannan och så en tvättbalja till vrakpris.

  

Utan för mässområdet är det en park som man går igenom för att komma mellan mässan och pakeringen. Några kreativa själar hade smyckat parken med stickade och virkade verk. Det bästa var trädet var det "växte" grytlappar och "blommorna" under det.

 


(Klick på bilder så blir de större)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0