Update Molly

Det var ett tag sen sist.

Jag inte har gjort annat än vakat över Molly.
Jag tänker inte lägga ut några bilder då det inte är en vacker syn.

Då Molly inte få göra för avancerade övningar som att gå i trappor, hoppa upp i soffan eller annat som kan anstränga knäet har det blivit lite av en ommöblering här hemma.

Jag har tagit gäst/spelrummet och flyttat ut allt som inte sitter fast eller som har en olämplig höjd och jag har skruvat bort benen på madrasserna så att de står direkt på golvet. Här bor jag nu.

Efter en vecka av knappt någon sömn och ständig oro har vi börjat för rutin på det.

Medicin morgon och kväll och annan medicin kväll, Sträcka benet och få henne att använda det. På med kylpåse i 10 min (Vilken katt ligger still i 10 min för att få sitt ben kyld?) minst 4 ggr om dagen. Få henne att stödja på benet lagom mycket.
Av med tratten, på med tratten, av med tratten, på med tratten, av med tratten och så på med tratten.
Tyvärr så kan Molly själv ta av sig tratten. Det gör att jag inte "vågar" somna och sova tungt. En natt så fastnade hon med framtassen i tratten och då hon inte riktigt kan använda vänster bak så låg hon som ett kolli och gnydde. Tyvärr var det den natten då jag tänkte att hon klarar sig själv och att jag och Zigge skulle få en full natts sömn. Tyvärr blev det inte så. Nätter efter det, så sover jag oroligt och hon med. Hon sätter sig bredvid mig på madrassen och puffar med tratten för att hon vill att jag ska ta av den.

Jag vet att jag är lite av en klen matte som har dåligt karaktär och hon kan lindra mig runt sitt lillfinger(tå?).

Allt min tid har gått åt Molly. Jag har med henne på jobb då jag inte vågar lämna henne ensam hemma i 9 timmar i rädsla för att hon ska fastna med frambenet i tratten igen. Det har gått relativt bra att ta med henne, jag har fått låna Ares hundbur så hon får lugnt plats i den. 
Hon blir piggare och piggare. Idag stod hon och pep nästa hela förmiddagen och ville bara ut. Det är visserligen ett bra tecken, för då håller hon på att bli bättre, men inte den bästa arbetsmiljön när man sitter i telefon med kunder. Lite svårt att koncentrera sig då.

Imorgon ska vi ta stygnen, men såret är inte helt läkt än, så det kan hända att hon få ha tratten ett tag till.

Javisst. Magnus verka ha det bra i Seattle, han klagade häromkvällen på att han var trött för han fick inte sova en hel natts sömn. Han hade varit upp till ett och sov till halv åtta. Stackas liten....
Ha, Ha, Ha


Kommentarer
Postat av: Wera

Får hoppas att du får sova ordentligt mkt snart. Molly blir ju bättre o bättre. Som sagt hör av dig ;) kram

2010-08-21 @ 12:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0