Jahama

Jag har skapat min egen lilla värld, dit jag kan drömma mig bort.

Den heter ”Jahama”

 

Där är det varmt och skönt och drinkarna alltid färska och goda.

Sandstranden är vit och havet turkost.

Kropparna är vältränade (inkl min egen) och lagom friskt bruna.

 

Det finns inte en klocka så långt ögat kan nå, utan man gör det man hinner med.

Tempot är lugnt och man gör sakerna i sin egen takt, hellre lite långsamt än för stressat.

 

Frukten plockas direkt från min lilla trädgård på baksidan, bananer, papaya och annans.

Min kock vet precis hur han ska laga maten exakt så där starkt att det kittlas på tungan, men att man har smaklökarna kvar för att känna nyanserna.

 

”Jahama” kommer från konceptet av Jamaica och Bahamas.      Yeah man…

Nån som vill komma och hälsa på?


Kommentarer
Postat av: Kina

Yepp!!

2012-02-09 @ 20:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0